Trasee turistice: Valea Buda – Șaua Podragului

Marcaj: triunghi albastru;

Durata: 7 ore si 30 min; în sens invers: 6 ore;

Tip: traseu de vară.

Putem ajunge pe Valea Buda din Transfăgărășan după ce parcurgem 22 km în amonte de Barajul Vidraru. Din șosea urmăm spre Nord, pe malul vestic al Râului Buda, un drum forestier. După aprox. 8 km ajungem la punctul de vărsare al Pârâului Museteica în Valea Buda (995m alt.), după ce am trecut apa pe malul estic, câteva sute de metri mai jos. În aval, puțin mai jos, întâlnim pe stânga marcajului cruce albastră, care conduce spre V peste munții Năneasa, Jorzea si Piscul Negru înValea Caprei, înTransfăgărăsean, puțin mai sus de cantonul Piscu Negru. Vom continua traseul pe drumul forestier de peValea Buda încă 7 km, traversând apa de pe un mal pe altul de două ori, până la confluența cu Pârâul Mircea care curge dinspre N-E (1.252 m alt.).

Urmăm pe acesta drumul până la capăt, parcurgând încă 2,3 km. În continuare vom urmări poteca pe malul drept al apei și, după aprox. o oră, vom ajunge la confluența pâraielor Izvorul Podu Giurgiului și Orzăneaua din care ia naștere Pârâul Mircea. Vom traversa spre Nord-Est Izvorul Podu Giurgiului și vom ieși din pădure în poiana unde se află stâna din Podu Giurgiului. În acest loc întâlnim o ramnificație de trei poteci marcate cu triunghi galben, triunghi roșu și cea care ne-a condus în poiană, marcată cu triunghi albastru.

Poteca marcată cu triunghi galben are ca destinație Curmătura Moldoveanului (2.330 m alt.), pe o distanță de 3 ore. Poteca va trece apa Orzănelei, va urca apoi spre Est-Nord/Est, va traversa Pârâul Moldoveanu și va ajunge la stâna Moldoveanului; de aici va continua spre Est prin Căldarea
Moldoveanului spre a atinge curmătura cu același nume. Poteca marcată cu triunghi roșu ne va scoate în creasta principală, în Șaua Orzănelei (2.305malt.), după aprox. 2 ore și 30 minute. De la stâna din Podu Giurgiului poteca însoțește malul drept al Orzănelei, continuă spre Nord și, după ce traversează Izvorul Orzăneaua Mică, coteste spre N-E și atinge Șaua Orzănelei prin Căldarea Orzăneaua Mare.

De la stâna din poiană putem continua traseul pe poteca marcată cu triunghi albastru spre Vest-Nord/Vest, traversând o fâșie de pădure după care vom ieși la gol. Mai sus vom urca o porțiune în serpentine pe versantul estic, apoi vom continua spre Nord. Abătându-ne ușor spre stânga pătrundem în căldare, o străbatem spre Nord și în urcuș moderat ajungem în Șaua Podragului (2.307 m alt.), în poteca de creastă marcată cu bandă roșie (Șaua Podragului Șaua Caprei). De aici putem urma spre Nord poteca marcată cu triunghi roșu spre a ajunge într-o jumătate de oră la Cabana Podragu (2.136m alt.).

Foto: argessis.wordpress.com

Muntii Fagaras Trasee montane , , , , ,

Related Listing

Adaugă recenzia ta

Dă o notă obiectivului turistic selectând stelele de mai jos :

Trimite unui prieten

Verificare Captcha
captcha image

Transmite o întrebare

Despre VisitArges

Descopera judetul Arges. Obiective turistice,trasee turistice, trasee montane, cazare, restaurante, cluburi, evenimente locale. Aici afli tot ce ai nevoie pentru o excursie de neuitat.